sábado, 21 de maio de 2011

Dispersive velocity of the masses


Dispersive velocity of the masses 2011 Hugo Paquete by paquetehugo
Dispersive velocity of the masses
Time: 16 minutes
This composition is configured as a formal operation on reflecting different dynamics inherent to sound spatiality in acousmatic music.
It is important to mention that for this composition conceived a dynamic logic organization of force and mass, that move in different directions upward and downward. Accentuating and also aspire an object dynamic that displace large sound masses suspended in the air in a space of tension in a fine line between order and chaos. Where in the process of being built while manipulated expectations and intentions deconstruct a constant dynamic tension-filled. Details of reactive actions force the logic of a physical event. In a programmatic acoustic peaks.
Where the use of cinematic sound design logics is an articulation of these methods with the use of low frequencies, (subs) that travel the area and effect the taxation of sound material in the bodies.And its origins,intentional bias in a physical sensorial level of disorder.
For this composition as for other work that I am developing I am concerned with this relationship between physical sound material that reflects both how sound moves in space as its characteristics and origin of raw sound. Reflecting their own materials by symbolism in their origin and psycho acoustics effectsand physical reaction in the listener. This factor should have come to be a predominant in my research.
Other factor its maintains a dynamic form of logic in the compositions in this case reflects the actual shape of the space where this piece was conceived, a surface of the 48 sound speakers the klangdoom in the ZKM | Zentrum für Kunst und Medientechnologie Karlsruhe integrated as resident artist in the department of  | ZKM | Music and Acoustics Institute.

Espacialização sonora com o Zirkonium

Zirkonium é um programa para a espacialização do som originalmente desenvolvido para a Klangdom ZKM, um ambiente de alto-falantes instalado no Kubos do ZKM com 47 canais de audio, mas concebido para trabalhar com outros ambientes ou configurações de alto-falantes O objetivo do software é simplificar a utilização do espaço como um parâmetro de composição.
Ele pode ser usado como uma aplicação stand-alone para a criação de multi-track, composições de especializado, ou como um panner 3D, recebendo a partir de outro programa sinais de audio. Zirkonium também aceita dados de controle através de Open Sound Control (DSC). Assim, o usuário pode incorporar as capacidades de panning do Zirkonium no seu ambiente preferido (incluindo o Digital Performer, Logic, Max / MSP, SuperCollider, etc.)

Klangdom do ZKM

O Klangdom do ZKM | Instituto de Música e Acústica foi concluída em 2006, após três anos de planejamento, concepção e instalação. Quarenta e três colunas Meyersound estão ligadas a um sistema de plataforma elíptica em três dimensões na sala, quatro outros adicionais são colocados no chão. Como director do instituto Ludger Brümmer explica, " O complexo de som Polifónico explora o espaço-movimento do som, pode ser apresentado de forma realista e percepcionado em toda a dimensão da sala ". Esta instalação em conjunto com seu software de controlo desenvolvido especificamente para o Klangdom faz a espacialização sonora no espaço. Este Objecto e suas potencialidades possibilitam a realização do sonho com o qual compositores das músicas de vanguarda têm esperado desde o início do século.

    Klangdom do ZKM